W dniach 16-19 lipca na Uniwerytecie Orlando (Floryda - USA) w ramach Konferencji Literatury Cyfrowej 2020, zaprazentowana zostanie gra "Deszczownik" tarnowskiego programisty Tomasza Boksy.
Natomiast w Pałacyku BWA na piętrze, będzie można zagrać w grę "Deszczownik" na oryginalnym 8 bitowym komputerze Atari - Zapraszamy!
Pierwsza wersja „Deszczownika” powstała podczas 8bit Game Jam „Grawitacja” w 2018 roku, ekipa twórców na „małe” Atari w składzie: KAZ, Kris3D, Maro oraz Pin otrzymała 2 słowa-klucze „woda” oraz „zwierzę” w oparciu o które w przeciągu 36 godzin miała być stworzona gra. Inspiracją do powstającego programy była instalacja artystyczna „Text Rain” stworzona przez Camille Utterback oraz Romy Achituv w 1999, a bohaterem uczyniono posiadającą parasolkę krzyżówkę kota ze szczurem nazwaną „Deszczownikiem”. Ze względu na niewielki limit czasowy program nie został ukończony podczas 8bit Game Jam „Grawitacja” w 2018 roku Na domiar złego szanse na ukończenie programu spadły do zera, po zgubieniu kodu źródłowego.
Po długiej przerwie, w 2019 roku, autorzy zrobili drugie podejście do tematu. Nowe pomysły są zasługą Maro, Kaza, Tbxx-a. Grafika została nieco wzbogacona, zmieniła się bardzo rozgrywka. A całość została tym razem zakodowana przez Tbxx-a. Ta wersja została pokazana w ramach wydarzenia "Język maszyn" na zaproszenie galerii Cricoteca w Krakowie w maju 2019 roku Tytułem uzupełnienia instalacji , grze towarzyszył kotoszczur, który jest bohaterem gry. Kotoszczur jako rzeźba o wysokości pół metra został wykonany ze znaczną pomocą dolnośląskiej artystki Anny Sadziak. Postać została wyposażona w gustowną, różową parasolkę, której symbolika będzie jasna po zagraniu w grę.
Pomimo dalszego niedopracowania gry, okazało się że ma ona „potencjał” postanowiono kontynuować pracę nad „Deszczownikiem”. Przede wszystkim zmienione zostały układy sekwencji ognia (na bardziej „grywalne”). W tak przygotowaną wersje dało się zagrać podczas Gdańskiego „Szlam Fest” 14-15 czerwca 2019 roku.
Na początku 2020 roku „Deszczownik” został przetłumaczony na język angielski – w tej wersji w dniach 16-19 lipca w formie wirtualnej (zapis video rozgrywki) będzie prezentowany podczas Konferencji oraz Festiwalu Sztuki Mediów organizowanych przez Electronic Literature Organization na Uniwersytecie Stanowym w Orlando (Floryda).