Koncert gordonowski
Sobota 19.10.2019 / BWA Tarnów, ul. Słowackiego 1
Odbędzie się tylko koncert o g. 9.30.
Dla dzieci w wieku 6 m-cy – 3 lat z rodzicami.
Bilet rodzinny w cenie 20,00 zł (na podstawie którego wstęp na jeden koncert ma jedna osoba dorosła z jednym lub kilkorgiem dzieci).
Ilość miejsc ograniczona, obowiązuje rezerwacja: edukacja@bwa.tarnow.pl, 606 146 520
Obowiązkowe obuwie zmienne.
Mile widziane własne koce/karimaty
Czas trwania: 30-40 min.
W koncercie udział wezmą uczniowie Zespołu Szkół Muzycznych w Tarnowie –
zespół "Hortus Musicis" w składzie: Oliwia Nykiel, Julia Bilińska, Monika Cisło - gitary, Filip Górowski - akordeon, Emilia Górowska - fortepian, Natalia Chrobak, Pola Pastuszko - flet, Wiktor Wilk - instrumenty perkusyjne.
Kwartet saksofonowy prowadzony przez p. Joannę Dołęgę,
Agnieszka Kozioł, Zofia Bandyk - fagot,
Krzysztof Kołodziejczyk- piano, Bogdan Kołodziejczyk- gitara basowa.
prowadzenie: Monika Zębaty, Agnieszka Kozioł
Celem projektu jest propagowanie teorii uczenia się muzyki autorstwa profesora Edwina Eliasa Gordona, która pozwala profesjonalnie i efektywnie kierować edukacją muzyczną małego dziecka, by mogło twórczo posługiwać się językiem muzyki.
Obecnie wiodącą rolę w kształtowaniu dziecięcego słownika muzycznego odgrywają media. Jednak błędnym jest założenie, że dzięki muzyce słyszanej w radiu dziecko rozwinie swój język muzyczny, podobnie jak nie rozwinie umiejętności mowy poprzez słuchanie dialogów np. w telewizji. Zatem prezentowanie niemowlętom i małym dzieciom muzyki na żywo ma nieoceniony wpływ na ich umuzykalnienie.
Koncerty tzw. gordonowskie to ok. 30-minutowe spotkania, w których bierze udział kilku muzyków śpiewających i grających. Muzyka przedstawiana na koncertach jest bardzo różnorodna – piosenki dziecięce, utwory rozrywkowe, latynoamerykańskie, trochę klasyki. Rodzice wraz z dziećmi współuczestniczą w tworzeniu koncertu, siedzą na podłodze i aktywnie biorą udział śpiewając oraz rytmizując. Prowadząca koncert zachęca rodziców do poruszania się i do kołysania w rytmie. Powtarzanie przez rodziców motywów rytmicznych i melodycznych staje się podstawą funkcjonalnego, biernego słownika muzycznego, który w przyszłości ma szansę na aktualizację. Motywy tonalne i motywy rytmiczne są słowami muzyki.
Muzyka jest dla ludzi czymś jedynym w swoim rodzaju, podobnie jak inne sztuki. Stanowi podstawę ludzkiego rozwoju i egzystencji. Dzięki muzyce dzieci zyskują wgląd w siebie, w innych i w życie jako takie. A co najważniejsze, stają się bardziej zdolne do rozwijania wyobraźni i niezmierzonej kreatywności.
Edwin E. Gordon
Monika Zębaty – pracuje w Zespole Szkół Muzycznych w Tarnowie prowadzi klasę gitary. Zajmuje się umuzykalnieniem niemowląt i małych dzieci wg teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona. Posiada Certyfikat Polskiego Towarzystwa Edwina E. Gordona.
Współpraca: Zespół Szkół Muzycznych w Tarnowie
Oprawa graficzna: Sandra Krysa / Zespół Szkół Plastycznych w Tarnowie