Koncert gordonowski
Sobota 21.04.2018
g. 11:00 - limit miejsc wyczerpany
g. 12:30
Dla dzieci w wieku 6 m-cy – 3 lat z rodzicami.
Wstęp dla dzieci bezpłatny, dla dorosłych 20 zł.
Ilość miejsc ograniczona, obowiązuje rezerwacja: kubisztal@bwa.tarnow.pl
Obowiązkowe obuwie zmienne.
Mile widziane własne koce/karimaty
Czas trwania: 30-40 min.
W koncercie udział wezmą uczniowie Zespołu Szkół Muzycznych w Tarnowie - zespół instrumentalny w składzie:
- Jakub Kiełbasa - saksofon, uczeń p. Piotra Kity,
- duet fletowy: Julia Rąpała i Maja Klita, uczennice p. Heleny Lis, duet przygotowany przez p. Andrzeja Komorowskiego,
- kwartet smyczkowy: Natalia Ożóg - skrzypce, Hanna Waleriańczyk - skrzypce, Gabriela Stasiowska - altówka, Wiktor Hajduk - wiolonczela; zespół przygotowany przez p. Karolinę Bartczyszyn,
- Kami Wójcikowski - gitara, Aleksander Skop - gitara, Franciszek Kiełbasa - ukulele, Kalina Szlachta - wiolonczela, Julian Płachta – gitara basowa, Seweryn Mądel i Dawid Swiątek - instrumenty perkusyjne; zespół przygotowany przez p. Monikę Zębaty.
Młodych wykonawców będzie wspomagał gościnnie Bogdan Kołodziejczyk.
Przygotowanie i prowadzenie: Monika Zębaty
Celem projektu jest propagowanie teorii uczenia się muzyki autorstwa profesora Edwina Eliasa Gordona, która pozwala profesjonalnie i efektywnie kierować edukacją muzyczną małego dziecka, by mogło twórczo posługiwać się językiem muzyki.
Obecnie wiodącą rolę w kształtowaniu dziecięcego słownika muzycznego odgrywają media. Jednak błędnym jest założenie, że dzięki muzyce słyszanej w radiu dziecko rozwinie swój język muzyczny, podobnie jak nie rozwinie umiejętności mowy poprzez słuchanie dialogów np. w telewizji. Zatem prezentowanie niemowlętom i małym dzieciom muzyki na żywo ma nieoceniony wpływ na ich umuzykalnienie.
Koncerty tzw. gordonowskie to ok. 30-minutowe spotkania, w których bierze udział kilku muzyków śpiewających i grających. Muzyka przedstawiana na koncertach jest bardzo różnorodna – piosenki dziecięce, utwory rozrywkowe, latynoamerykańskie, trochę klasyki. Rodzice wraz z dziećmi współuczestniczą w tworzeniu koncertu, siedzą na podłodze i aktywnie biorą udział śpiewając oraz rytmizując. Prowadząca koncert zachęca rodziców do poruszania się i do kołysania w rytmie. Powtarzanie przez rodziców motywów rytmicznych i melodycznych staje się podstawą funkcjonalnego, biernego słownika muzycznego, który w przyszłości ma szansę na aktualizację. Motywy tonalne i motywy rytmiczne są słowami muzyki.
Muzyka jest dla ludzi czymś jedynym w swoim rodzaju, podobnie jak inne sztuki. Stanowi podstawę ludzkiego rozwoju i egzystencji. Dzięki muzyce dzieci zyskują wgląd w siebie, w innych i w życie jako takie. A co najważniejsze, stają się bardziej zdolne do rozwijania wyobraźni i niezmierzonej kreatywności.
Edwin E. Gordon
Monika Zębaty – pracuje w Zespole Szkół Muzycznych w Tarnowie prowadzi klasę gitary. Zajmuje się umuzykalnieniem niemowląt i małych dzieci wg teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona. Posiada Certyfikat Polskiego Towarzystwa Edwina E. Gordona.
Współpraca: Zespół Szkół Muzycznych w Tarnowie
Oprawa graficzna: Sandra Krysa / Zespół Szkół Plastycznych w Tarnowie