
Marcowa Marka Radia Kraków za najciekawsze wydarzenie kulturalne Małopolski przypadła wystawie „Ars moriendi/Sztuka umierania” otwartej w BWA w Tarnowie 26 marca 2015 roku.
Jury Marki Radia Kraków uznało, że to ważna i dająca do myślenia wystawa.
Wystawa pokazuje prace współczesnych artystów mierzących się z tematem śmierci w sąsiedztwie z przedmiotami funeralnymi sztuki dawnej z kolekcji Bogdana Steinhoffa. Wystawie towarzyszy katalog (projektu Magdaleny Burdzyńskiej) oraz bogaty program towarzyszący.
Najbliższa wyjątkowa okazja do zobaczenia wystawy to oprowadzanie z kuratorem Przemysławem Chodaniem, w najbliższą niedzielę 12 kwietnia 2015 roku o godz. 15:00 (wstęp wolny). Zapraszamy.
http://www.bwa.tarnow.pl/1,147,wystawy,ars-moriendisztuka-umierania.html
https://www.facebook.com/events/1794268397464839/
Gratulujemy nominowanym do marcowej Marki Radia Kraków. Poza „Ars moriendi” były to krakowskie wydarzenia:
- Roland Wirtz – wystawa "Immediatus" w Bunkrze Sztuki,
- „Pelcia” w Łaźni Nowej (reż. Joanna Szczepkowska),
- „Sprawa Gorgonowej" w Starym Teatrze, reż. Wiktor Rubin,
- „Fragmenty opowieści. Prace z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych” Barbara Gawdzik-Brzozowska - wystawa w Galerii Artemis.
Marka Radia Kraków przyznana została BWA po raz trzeci (grudzień 2012 za wystawę „Sen jest drugim życiem”, grudzień 2013 za wystawy „Błądzić jest rzeczą” i otwarcie „Wystawy stałej kolekcji Małopolskiej Fundacji Muzeum Sztuki Nowoczesnej”). Tarnowskie BWA ma na swoim koncie jedną Supermarkę przyznaną za całokształt 2013 roku – inaugurację działalności w nowej siedzibie Pałacyku Strzeleckim.
Marka Radia Kraków to wyróżnienie przyznawane przez Radio Kraków od stycznia 2012 roku. Co miesiąc Radio Kraków wyróżnia najciekawsze wydarzenia i inicjatywy kulturalne. Nominowane wydawnictwa, instytucje, osoby czy projekty związane są z Krakowem i Małopolską. Nagroda przyznawana jest przez dziennikarzy, krytyków i recenzentów kulturalnych, którzy raz w miesiącu, w dyskusji która odbywa się na żywo na antenie Radia Kraków, omawiają najważniejsze kulturalne wydarzenia miesiąca i wybierają najciekawszy ich zdaniem projekt. Nagroda ma także wymiar materialny – laureat wyróżnienia otrzymuje kampanię reklamową na antenie Radia Kraków.