19.09-31.10.2017
Instituto Tomie Ohtake / São Paulo, Brazylia
Kuratorzy: Magdalena Frankowska i Artur Frankowski
Artyści: Acapulco Studio, Jakub de Barbaro, Edgar Bąk, Magdalena Burdzyńska, Robert Czajka, Marta Gawin, Przemek Dębowski, Fontarte, Full Metal Jacket, Grupa Projektor, Małgorzata Gurowska, Homework, Krzysztof Iwański, Michał Kaczyński, Sebastian Kubica, Grzegorz Laszuk, Lech Majewski, Moonmadness, Macio Moretti, Ola Niepsuj, Krzysztof Pyda, Anna Piwowar, Magdalena Piwowar, Krzysztof Pyda, Dawid Ryski, Kuba Sowiński, Temperówka Studio, Mieczysław Wasilewski
Na wystawie prezentowane są wydawnictwa BWA Tarnów projektu Magdaleny Burdzyńskiej: katalogi wystaw „Błądzić jest rzeczą” (red. Katarzyna Białousz, Anna Theiss) i „Ars moriendi” (red. Przemysław Chodań) oraz plakat wystawy Doroty Buczkowskiej „Królestwo”.
Wybrane przez kuratorów wydawnictwa są dostępne, można nabyć je w sklepiku BWA - polecamy!
Magdalena Burdzyńska (ur. 1977 w Tarnowie) – malarka, projektantka graficzna i ilustratorka, absolwentka Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Tarnowie oraz Wydziału Malarstwa na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Od 2013 roku współpracuje z BWA Tarnów.
Więcej na: http://culture.pl/pl/tworca/magdalena-burdzynska
Ideą cyklu wystaw "Eye on Poland" jest zaprezentowanie polskiego projektowania graficznego wysokiej klasy, oryginalnego i wyznaczającego w tej dziedzinie nowe kierunki. Nowa edycja wystawy "Eye on Poland" to próba przedstawienia brazylijskiej widowni najciekawszych realizacji z ostatnich kilku lat. Na wystawie w Instituto Tommie Ohtake prezentowane są blisko 200 obiekty. Wybrane plakaty, książki, katalogi wystaw i okładki albumów - każdy pełniący inną funkcję - zostają przez projektantki i projektantów przekształcone z codziennych przedmiotów w wypowiedzi artystyczne. Przy wyborze prac obok ich formy istotną rolę gra również ich tematyka, która może zainteresować widzów polską kulturą: sztukami wizualnymi, muzyką, historią architektury i projektowania.
Polskie projektowanie graficzne w ostatnich latach dynamicznie się rozwinęło, zyskując przy tym coraz większe uznanie zarówno w Europie, jak i na świecie. Wynika to nie tylko z tradycji związanych z polskim plakatem i artystami Polskiej Szkoły Plakatu (połowa lat 50. do końca lat 60.), takimi jak Henryk Tomaszewski, Józef Mroszczak, Jan Lenica, Roman Cieślewicz czy Wiktor Górka, lecz także z działań graficzek i grafików młodszego i średniego pokolenia, poszukujących w swej twórczości oryginalnych i autorskich rozwiązań.
Dwie poprzednie edycje wystawy "Eye on Poland" odbyły się w Chinach (2010-11) oraz Japonii, Korei Południowej i Indiach (2015-17), gdzie wzbudziły duże zainteresowanie mediów i zwiedzających.
Aranżacja przestrzeni oraz identyfikacja graficzna: Fontarte studio
Wydarzenie jest organizowane przez Instytut Adama Mickiewicza, Instituto Tomie Ohtake oraz Fontarte.
www.institutotomieohtake.org.br
http://culture.pl/pl/wydarzenie/wystawa-eye-on-poland-do-zobaczenia-w-sao-paulo